Tuesday 21 October 2014

ZINC SHAKLEE VS KULIT BENGKAK@ALERGIK

ALERGIK / KULIT MELUPAS
Assalamualaikum,,,,,Salam Sayang buat anda....

Bertemu kembali kita untuk perkongsian bersama dengan
NUTRISI SHAKLEE,,,,,

dari pengalaman saya mengamalkan SHAKLEE...
selain dari VIT C,ALFALFA,B-COMPLEX saya juga amalkan
ZINC...
ALAHAN yang teruk akibat makanan laut boleh menyebabkan seseorang itu mengalami....
1- gatal-gatal kulit muka
2-hidung gatal
3-kulit muka luka
4-gatal mata

Ini telah terjadi pada saya dan saya telah menjumpai jalan penyelesaian...hihi...
saya amalkan ,,
ZINC ... pada setiap pagi sebelum sarapan untuk penyerapan berganda....(klu sarapan nanti zinc tu kurang la serap dalam badan kita) so kurang la kalsium....
VIT C... ambik time lunch / ngan malam...
ALFALFA...ambil lunch / malam
B-COMPLEX... ambik malam

sebenarnya jadual pemakanan ni kita sendiri yang tentukan...cuma sifat nutrisi tu kita kena kenal pasti untuk kesan yang terbaik pada badan kita.
kalau kita tahu manfaat nutrisi itu lagi mudah untuk kita amalkan...
apa yang badan kita perlu dan apa yang badan kita tak perlu...kekadang ada yang terlebih nutrisi itu...kekadang ada yang terkurang nutrisi ini....so kita SEIMBANGKAN...

Lagi satu yang Nampak muka saya bertempek2 tu adalah serbuk ZINC
memang tak digalakan tempek2 dekat muka....
saya alahan teruk sebab makan ketam...makan2 tak sedar diri...pastu muka gatal giler...garu2...
,,,,,,,oh tidak !!!!!!!,,,,kulit muka melecet sudah...pedih yang amat xterkata....
tak tau nak buat apa dah.....teringat ZINC.....
ambik..tumbuk2..larutkan sedikit air...ha.......tempek je dekat kulit melecet tu..pedih cikit...tapi hasilnya....AMAT POSITIF DAN TERBAIK.....kering cepat je kulit melecet tu..3-4 hari dah ok....

so moralnya saya sendiri amalkan..makan..share..dan saya rasai sebdiri....
memang TERBAIKKKKK....

jom reramai kita saling kongsi pengalaman...
pm saya
LINDA LYNN
017-5689294
#pengedar Shaklee
perai
bukit mertajam
seberang jaya
perda

No comments:

Post a Comment